poniedziałek, 25 stycznia 2021

Zimowe refleksje i przemyślenia

 Kochani!
Zima, to pora roku, kiedy mamy więcej czasu. Możemy wtedy przemyśleć pewne rzeczy, popaść w refleksję, zadumanie.
Wyszukałam kilka mądrych sentencji, które przeplotłam zimowymi zdjęciami zrobionymi w moim miasteczku, ale i Krakowie❄⛄

"Nie usiłuj naginać biegu wydarzeń do swojej woli, ale naginaj wolę do biegu wydarzeń, a życie upłynie ci w pomyślności". Epiktet z Hierapolis


"Tragedią życia nie jest to, że tak szybko się kończy, ale że tak długo czekamy, by je zacząć". W.M.Levis



"Życie jest jak jazda na rowerze. Żeby utrzymać równowagę, musisz być w ciągłym ruchu". Albert Einstein

"Jeżeli robisz to co łatwe, Twoje życie będzie trudne. Jeśli robisz to co trudne, Twoje życie będzie łatwe". Les Brown
"Nie wychowuj swoich dzieci, aby były bogate. Naucz je, aby były szczęśliwe – Więc kiedy dorosną, będą znać wartość rzeczy, a nie ich cenę". Steve Jobs

"Wielu życiowych przegranych to ludzie, którzy nie zdawali sobie sprawy, jak blisko byli sukcesu, kiedy się poddali". Thomas A. Edison

"Można uciekać i uciekać w nieskończoność, ale prawda jest taka, że wszędzie tam, gdzie się zatrzymasz, dopadnie Cię Twoje życie". Cecelia Ahern 

"Przeciwności, z którymi musimy się zmierzyć, często sprawiają, że stajemy się silniejsi. To, co dziś wydaje się stratą, jutro może okazać się zyskiem". Nick Vujicic

"Odwaga nie zawsze krzyczy. Czasami odwaga to cichy głos na koniec dnia, który mówi: „Spróbuję jutro jeszcze raz". Mary Anne Radmacher

"Bądź wdzięczny za to, co masz, a będziesz miał tego więcej. Jeśli koncentrujesz się na tym, czego nie masz, nigdy nie będziesz miał wystarczająco dużo". Oprah Winfrey

"Pomyśl o życiu jako ołówku, coraz bardziej tępym, którym w końcu nie można już nic narysować. Wtedy nadchodzi śmierć i jeżeli masz szczęście, zyskujesz tyle czasu, zanim stanie się najgorsze, by jeszcze przemyśleć wiele rzeczy i poukładać je na właściwych miejscach. Zupełnie tak jakbyś ostrzył ołówek, by go ponownie użyć". Jonathan Carroll


"Nie otrzymujemy krótkiego życia, lecz je takim czynimy. Nie brakuje nam czasu, lecz trwonimy go". Seneka


"Jeden dzień na raz – to wystarczy. Nie oglądaj się za siebie i nie martw się przeszłością, ponieważ jej już nie ma. I nie niepokój się o przyszłość, bo ta jeszcze nie nadeszła. Żyj teraźniejszością i rób to tak pięknie, by była warta wspominania". Ida Scott Taylor

"Istnieją dwa sposoby na łatwe prześliźnięcie się przez życie: wierzyć we wszystko lub wątpić we wszystko. Oba chronią nas przed samodzielnym myśleniem". Alfred Korzybski


"Zaraz na początku życia ktoś powinien nam powiedzieć, że umieramy. Może wtedy żylibyśmy pełnią życia, w każdej minucie każdego dnia". Michael Landon

Może warto żyć tak, aby wykorzystać każdą chwilę i nie marnować jej na smutki, kłótnie, zwady, czy nienawiść!
Dbajmy o zdrowie swoje i bliskich, szanujmy innych ludzi, uśmiechajmy każdego dnia, bo warto i to się opłaca💝😀🌼
Drodzy moi!
Dziękuję za Waszą obecność na moim blogu, witam pięknie nowe osoby🤗🌻🧡
Napiszcie proszę, jak się macie, co u Was ciekawego się dzieje?
Pozdrawiam cieplutko i życzę samych dobrych chwil na kolejne zimowe dni☕💖❄😀

do posłuchania





47 komentarzy:

  1. Zima, zimą szkoda ze tak krótko. Nie trzeba się martwić, nie należy. W każdej sytuacji można i trzeba znaleźć coś ciekawego, odkryć nowe możliwości. Tak pisząc, oczywiście i sobie dodaje otuchy. Zdjęcia przepiękne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odwaga nie zawsze krzyczy. To prawda, odważni ludzie nie pchają się na afisz, robią swoje, jak kropla drąży kamień.
    Zima na Twoich zdjęciach jest bardzo malownicza i te gwiazdki na szybach także:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zimowe zdjęcia :) Choć nie czuję, żebym miała teraz więcej czasu dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taką zimę lubię tylko na zdjęciach:))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię oglądać takie zimowe baśniowe kadry. Ewentualnie zimę podziwiać przez okno. A właśnie dziś w nocy zaczął padać u mnie przeobfity śnieg, nawet Biuro Prognoz Meteorologicznych w Krakowie wydało ostrzeżenie dla naszego miasta. Z trudem wygrzebałam rano samochód spod zwałów śniegu, a w drodze do pracy ( jechałam 30-40 km/h) było mi niedobrze z nerwów i chciało mi się płakać - wycieraczki nie nadążały usuwać śniegu z szyby, a samochód co chwila tańczył na jezdni. Na szczęście jutro mogę pracować zdalnie z domu.
    Pozdrawiam serdecznie i przesyłam ciepłe uściski.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne zimowe kadry. Za zimą nie przepadam i nie narzekam na nadmiar czasu w tym okresie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne i bardzo trafne cytaty. Warto doceniać to co mamy, bo zawsze może być gorzej. Śmierć bliskiej osoby otwiera oczy na wiele rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj! Piękne zdjęcia i te cytaty...jak ja lubię takie mądrości życiowe:-) u mnie już po zimie, choć jeszcze nią straszą. No ja aż tak nie tęsknię, ale wiem, że są osoby które lubią, gdy przyroda otulona jest białym puchem. Serdeczności:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Co do trwonienia czasu, to właśnie mam takie poczucie, że tak się dzieje. Przez własne ograniczenia.
    U mnie też zima.
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bajkowe zdjęcia! Zima jednak jest zaczarowana. Cudnie się na nią patrzy.
    Ciekawe myśli wybrałaś, kochana. Do mnie najbardziej pasuje ta o rowerze. Einstein napisał ją chyba z myślą o mnie. Żeby utrzymać równowagę muszę być w ciągłym ruchu, co czynię codziennie w swoim życiu. Poza tym wszystko ok i czekam cierpliwie na odejście wirusa.
    Pięknego tygodnia i następnych...

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękną zimę pokazałaś na zdjęciach. Czasami trwonię czas, chociaż nie narzekam na brak zajęć.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mądre cytaty wybrałaś kochana Uwielbiam zimę właśnie za to, że dla mnie jest to czas, żeby usiąść sobie pod kocykiem z kubkiem gorącej herbatki i pomyśleć w zadumie i refleksji o życiu i planach na przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękne, urocze zdjęcia zimy, a ciekawe sentencje pasują do całości.
    Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  14. Inspirujące cytaty i przepiękna zima! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu!
      Dziękuję i zapraszam, zwlaszcza na interesujące Cię tematy książkowe📖📚🤗

      Usuń
  15. ..Kochana, zdjęcia są prześliczne, uwielbiam zimę taką bielusieńką, bo jest cudowna ❣️ 💙
    ..przytoczyłaś wspaniałe i mądre i cytaty ❣️ 💗

    - pozdrawiam bardzo cieplutko, ślę moc serdeczności i nieustajaco życzę zdrówka i moc pięknych chwil na każdy dzień 💚💛💜

    OdpowiedzUsuń
  16. Bożenko piękne zdjęcia i życzę Ci dobrego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię zimowe zdjęcia, a to ze storczykami wyszło Ci rewelacyjnie!
    W sobotę byliśmy na jeden dzień w Krakowie, mijaliśmy zjazd na Alwernię. Pomachałam Ci. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne zimowe kadry. Dobrego dnia

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzięki za ten wybór cytatów. Wiele z nich dotarły do mnie po raz pierwszy, a i autorzy trafili się dla mnie niektórzy "nowi".
    Zilustrowałas ten wpis pięknie. Zauważyłam w jednym z komentarzy imię "Bożenka:, ale nie wiem, czy sobie życzysz, abym i ja go używała :) ?
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na blogu jestem Morganą i taką chcę pozostać🤗🌼

      Usuń
  20. Zaproponowałaś nam coś dla duszy i dla ciała - bardzo refleksyjne sentencje, dające przestrzeń do przemyśleń oraz kojąca oczy czysta i piękna biel zimy :-))
    Ciepło pozdrawiam!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam na blogu!
      Pozdrawiam cieplutko i zapraszam jeszcze🌺😃

      Usuń
  21. Przepiękne słowa, zdjęcia oplecione dodatkowo mądrymi cytatami wielkich ludzi.
    Warto żyć dobrze, mądrze , pięknie i w pokoju- z dala od sprzeczek, wojen i waśni.
    Życze Ci pieknego tygodnia Morgano xx

    OdpowiedzUsuń
  22. Super cytaty, piękne zimowe kadry ❤

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepiękne zdjęcia. Dawno nie widziałam na żywo takiej zimy i marzę, by ją zobaczyć. U mnie, niestety, śniegu prawie wcale nie było.

    OdpowiedzUsuń
  24. I u Ciebie piękna biała zima... Mnie śnieg raduje i dodaje uśmiechu na twarzy i w sercu :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Przepiękne zdjęcia, ale zimowo u Ciebie. Ja uwielbiam śnieg i dla mnie spokojnie zima mogłabyby trwać miesiącami tak jak pamiętam jak byłam mała i snieg byl przez kilka tygodni po kolana.
    Bardzo mądre cytaty, mozna się zastanowic i przemyslec.

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękna ta zima i bardzo trafne cytaty, a ten o trwonieniu czasu szczególnie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo prawdziwe cytaty. Aż zrobiły mi dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Lubię takie inspirujące cytaty. Niby to się wie a jednak ubrane w tak trafione słowa bardziej zapadają w pamięć.

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękne zimowe zdjęcia, niezbyt długo ten śnieg trzyma ale ile radości daje :). A cytaty również bardzo mi się podobają. Co niektóre mogłabym sobie powiesić w widocznym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Czyli że co? Że nie należy marnować życia na narzekanie? To co ja będę robił?

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo ciekawe ujęcia i naprawdę dobrze dobrane cytaty.

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękne cytaty! Takie mądrości życiowe, niby są oczywiste, ale dopiero po ich przeczytaniu człowiek zdaje sobie sprawę jak bardzo prawdziwe...
    U nas też trochę sypnęło śniegiem. W końcu mogliśmy wyjść z dziećmi na sanki, bo w poprzednich latach śniegu było za mało i zaraz się topił. Człowiek już zdążył zapomnieć ile radochy dostarcza ten biały puch :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  33. Urokliwe zdjęcia i piękne cytaty. Takie prawdziwe i głębokie

    OdpowiedzUsuń
  34. Pozdrawiam piękną białą końcówką stycznia Morgano

    OdpowiedzUsuń
  35. Piękne kadry. Mądre sentencje.
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu!
      Pozdrawiam i będzie mi miło gościć Ciebie ponownie🌼😀

      Usuń
  36. Bardzo madre cytaty Morgano. Trudno sie nie zgodzic z nimi. Warto je w zyciu zastosowac. Poki zyjemy mozemy wiele, nie marnujmy czasu, cieszmy sie tym co dobre, nawet jesli to dobro jest malutkie. Sciskam Morgano

    OdpowiedzUsuń
  37. Cudowne zdjęcia i niesamowite cytaty... bardzo często odnoszę się do różnych i mądrych... cieszę się że są i że można je w życiu wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Piękne zimowe krajobrazy i skłaniające do refleksji sentencje :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Mądrze Seneka prawił. Czasu dostaliśmy dużo, tylko go trwonimy... Bardzo wartościowe sentencje, a przeplecione zimowymi obrazami, dodtakowo skłaniają do zatrzymania się. Pozdrawiam, Morgano.

    OdpowiedzUsuń
  40. Dziękuję wszystkim za komentarze, refleksje, pozdrowienia i życzenia💖🌼😀

    OdpowiedzUsuń
  41. Dziękuję za wizytę u mnie. Jeszcze mam energię i pomysły. Wszystko w rękach Boga. No i zdrowie jest. To jest najważniejsze! Trochę wspomagane lekami. Bardzo mądre sentencje. Dobry pomysł żeby je zamieścić. Mój tytuł bloga jest ŻYCIA NIE MOZNA POWTÓRZYĆ. I tego się trzymam raz z lepszym skutkiem raz z gorszym :) Pozdrawiam Ciebie serdecznie i Twoich czytelników! :) Ahoj przygodo :)

    OdpowiedzUsuń