sobota, 24 października 2015

Budowanie pewności siebie

           Witam wszystkich miłych gości na moim blogu:)
Dziś będzie refleksyjnie, bo taki mam ostatnio nastrój.
We współczesnym świecie, zwłaszcza w naszym kraju od narzekań, aż czasem głowa boli.
Ludzie nie potrafią się cieszyć niczym, choćby miłą chwilką, bliskimi, dobrym zdrowiem, czy istnieniem.
Drobne rzeczy trudno zauważyć, a często mało znaczące szczególiki rujnują nam życie.
Cieszmy się, uczyńmy coś dobrego dla nas samych, pamiętajmy także o innych.
Wyślijmy kartkę do znajomych, nie czekajmy na ich gest. Wykonajmy telefon.
Ciekawe, co słychać nowego u tych, którzy są daleko, albo u tych, których kiedyś skrzywdziliśmy. To dobry czas na przeprosimy, pojednanie, przebaczenie.
Zróbmy porządek czasem nie tylko w naszym w mieszkaniu, ale przede wszystkim w naszym sercu, pamięci, duszy.
Za wszystkie komentarze- z góry dziękuję.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za Waszą obecność :)
Wyszukałam mądre opowiadanie na temat, ku zadumaniu.


Wartość

 "Proszę tu nie stać i nie tracić ze mną czasu. Niewiele we mnie dobrego, jestem obrzydliwa dla wszystkich i dla siebie samej!
     Młoda dziewczyna była rozdrażniona. Spotkała proboszcza, który zapraszał ją na spotkania grupy młodzieży, i ze złością i goryczą wyrzucała z siebie wszystko, co jej się nie podobało w sobie samej: - Jestem przyziemna i nieciekawa, mam nieznośny charakter, zazieram ze wszystkimi, nikt naprawdę nie chce mnie znać, jestem zazdrosna o moje przyjaciółki i w rodzinie gram wszystkim na nerwach. Co ja jeszcze robię na tym świecie?
     Proboszcz popatrzył na nią, a po chwili milczenia powiedział: - Czy wiesz, że masz wspaniałe, zielone oczy? Dziewczyna umilkła, zaskoczona. Został postawiony pierwszy krok.
     Pewna kobieta miała ohydną narzutę na łóżko. Kupiła ją w sklepie z artykułami używanymi, płacąc dwadzieścia złotych, była wtedy w trudnej sytuacji finansowej. Każdego dnia, gdy ścieliła łóżko, z wyrazem niesmaku rozciągała narzutę.
     Pewnego dnia, wertując znaleziony przypadkiem katalog sprzedaży wysyłkowej, spostrzegła taką samą narzutę, firmowaną podpisem znanego stylisty wnętrz. Kosztowała tysiąc dwieście złotych! Gdy tylko odkryła cenę narzuty, nabrała ona dla niej zupełnie innej wartości. Cokolwiek myślisz o sobie, w oczach Boga masz najwyższą wartość.
Niektórzy ludzie nie wiedzą, jak ważne jest to, że istnieją.
Niektórzy ludzie nie wiedzą, jak wiele znaczy sam ich widok.
Niektórzy ludzie nie wiedzą, ile radości sprawia ich przyjazny uśmiech.
Niektórzy ludzie nie wiedzą, jakim dobrem jest ich bliskość.
Niektórzy ludzie nie wiedzą, o ile bylibyśmy biedniejsi bez nich.
Niektórzy ludzie nie wiedzą, że są darem niebios.
Mogliby wiedzieć, gdybyśmy im to powiedzieli".
Bruno Ferrero

 /ulubione "Marcinki"/

słucham, bo lubię Adele- klik
 
Cytaty na dobre dni:

"Życie zdobywa wartość dzięki miłości".
Novalis

“Świat jest wielkim lustrem. Odbija do Ciebie to, kim jesteś. Jeśli jesteś kochający, przyjacielski, pomocny – świat okaże się kochający i przyjacielski i pomocny dla Ciebie. Świat jest tym, kim Ty jesteś.”
Thomas Dreier

„Nie wstydzić się siebie. To jest jedyna prawdziwa wolność.”
 Melania Mazzucco 

„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj.”
 Mark Twain

16 komentarzy:

  1. Oj podoba mi się tu dziś u ciebie Morgana. Wyjątkowo tu dużo tych niby tak oczywistych mądrości a tak niewielu o nich wie a nawet jak wie to je zapomina. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie.-;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że duchowo zmierzamy w tym samym kierunku :))))
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. prawdę piszesz Morgano, nie tylko porządek w domu jest ważny,są rzeczy może jeszcze ważniejsze?-porządek w sercu...
    pozdrawiam refleksyjnie.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobre serce - to najważniejsze. Miło się czyta. Dziękuję za te słowa, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Historia z narzutą mnie nie przekonuje. Czy nagle przedmiot wypiękniał, gdy się okazało, że on z górnej półki?...
    Co do meritum natomiast, w pełni się zgadzam. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko tak oczywiste, a jednak nie zawsze mamy tego świadomość. Złe słowo, chłód, powoduje, że kulimy się, aby zejść z oczu. Niepotrzebnie, bo inni na tym zyskują. A też życzliwość innych, serdeczność prostuje nas, rozjaśnia twarz. Psychika ludzka jest bardzo delikatną konstrukcją, warto pracować i wierzyć, że jesteśmy wartościowymi ludźmi. Nawet, gdy inni kpią. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A jak znaleźć w sobie nastrój do tego, żeby się chciało tak pomyśleć?

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystko to prawda, ale czasami tak trudno te prawdy zastosować na co dzień:(( Uściski Morgano.

    OdpowiedzUsuń
  9. PIĘKNY WPIS -DAJE DO MYSLENIA;spodobałmi się cytat

    „Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj.”
    Mark Twain
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam na nowy blog TERAZ JESTEM TYLKO TUTAJ

      adres http://tutajestem.blogspot.com/

      Jest to kontynuacja blogów PRZYSTAŃ i W krainie marzeń-Roża

      Posty umieszczać będe tylko TU.Bardzo dziękuję i serdecznie zapraszam Wanda Róża.

      Usuń
  10. Być miłym, to nic trudnego, tylko trzeba chcieć. Ludzie mają w sobie za dużo goryczy i zatruwają nią nie tylko siebie ale i otoczenie. Nie trzeba tak. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uśmiech nic nie kosztuje. Miłe słowo też nie...

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję. \następna część będzie najszybciej za tydzień. \mam trochę problemow czego nie ukrywam. Ale pisał nie będę bo jestem tu za bardzo pod obstrzałem. \muszę walczyc i dobrze będzie. Pisze trochę nie tak bo mam nowa klawiaturę i dzieżko się przyzwyczaić.

    Najbardziej podobają mi się mysli Marka Twaina. Jego oraz Londona najbardziej lubię ze wszystkich pisarzy. Jacka London czytałem WSZYSTKIE OPOWIADANIA.
    Pozdrawiam serdecznie Vojtek

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz rację. Bardzo lubimy narzekać. Mamy w sobie dużo złośliwości...
    Nie umiemy cieszyć się drobiazgami, nie zauważamy piękna naszego kraju, sąsiada...
    Jak zwykle bardzo interesujący post. Umiejmy wyciągać z niego wnioski.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
  14. Przez lata byłam zakompleksiona. Wymagająca i ciągle krytykująca matka, nie pomagała uwierzyć, że jestem coś warta. Na mojej drodze stanęła o rok starsza dziewczyna, która sprawiła, że ją pokochałam jak siostrę i zaczęłam walczyć o siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest nadal obecna w Twoim życiu, pomaga, wspiera?

      Usuń