środa, 18 września 2019

Czytanie, czy słuchanie książek?

      Drodzy moi!
  Na początku chciałabym z serca podziękować Iwonce z bloga Na karuzeli życia klik  za cały długi post o mojej skromnej osobie:)
Iwonka czyta mojego bloga "od deski do deski", zostawia komentarze, chwali, nie zawsze się ze mną zgadza, poprawia pisownię, ale przede wszystkim poznajemy się;)
To miłe:)
Witam na moim blogu nowe osoby: Czesię, Effkę, Hersylię, Mozaikę rzeczywistości oraz po przerwie Pellegrinę:)
A teraz przejdźmy do tematu, ale najpierw wstęp.
Jest już wrzesień, a to miesiąc: wrzosów, astrów, zatrwianów, dyni i babiego lata.
A także wieczorów, gorszej pogody, zatem więcej wolnego czasu dla nas samych.Temat na dziś podsunął mi mój najstarszy Syn:)
Rzecz będzie o czytaniu i słuchaniu książek.
Jakie i czy w ogóle są różnice, wady i zalety?
Wyszukałam wiadomości o pierwszym audiobooku.
Prawdopodobnie nagranie pochodzi z 1935 r.
Autorem jest Polak, sam Joseph Conrad, a właściwie Józef Teodor Konrad Korzeniowski ( ulubiony mojego Męża)- herbu Nałęcz.
Natomiast nowelę: "Tajfun" odnalazł w Kanadzie londyńskiego profesor.
Audiobooki zaczęto nagrywać w latach 30-tych w Wielkiej Brytanii.
Początkowo była to poezja i opowiadania. A później sięgnięto po dłuższe formy.
Skąd pomysł?
Początkowo nagrania miały służyć osobom niewidzącym. 
Instytut brytyjski, który świadczy dla nich pomoc, dziś ma w swoich zbiorach zdigitalizowanych przeszło 25 tysięcy audiobooków, w tym te pierwsze, najstarsze.
Naukowcy postanowili zgłębić temat i po pewnym czasie, przywrócili honor audiobookom.
Stwierdzili, że słuchanie audiobooków nie różni się, co do zasady od czytania książek.
Można stosować zamiennie oba warianty, a nasz mózg będzie reagował jednakowo.
Audiobooki są coraz bardziej popularne i wygodne, zarówno na świecie,
Chętnie wykorzystywane w samochodzie, podczas dłuższej podróży.
Zwolennicy książki mogą przewrócić kartkę, aby jeszcze raz zgłębić treść.
Mogą poczuć zapach papieru, iść poszperać w księgozbiorach lub poprosić w bibliotece o pomoc miłą Panią Bibliotekarkę.
Kłaniam się nisko naszej blogowej Jotce:) 
W audiobookach problemem może być głos lektora.
Zaletą zaś możliwość wykonywania różnych czynności podczas słuchania w mieszkaniu, czy na świeżym powietrzu. 
To dobre rozwiązanie dla osób niepełnosprawnych czy starszych, którzy rzadko wychodzą z domu.
Ja ostatnio chętnie korzystam z audiobooka, dzięki Synowi.
Moje wysłuchane książki, to po kolei:" List zza grobu"- autor Remigiusz Mróz, "Rana" Wojciecha Chmielarza, "A ja żem jej powiedziała..." Kasi Nosowskiej, "Ciało nie kłamie" autorzy: Judy Melinek i T.J. Mitchell, "Postawić na szczęście" Anny Sakowicz.
A, jakie jest Wasze zdanie na temat?
Zapytacie pewnie, co u mnie nowego
Od tygodnia jestem na diecie, aby pomóc moim chorym stawom i żołądkowi.
Oczywiście byłam u specjalisty, mam indywidualny plan żywieniowy.
Zdrowo jem i tak też chudnę. A najważniejsze, że czuję się lepiej!
Wszystkie inne schorzenia, badania są w  porządku.
Miłego, pomyślnego jesiennego czasu Wam kochani życzę:)



do posłuchania klik 


 Motto do zapamiętania:

 "Zbyt wielu ludzi przecenia to, kim nie jest i nie docenia tego, kim jest." Malcolm S. Forbes



80 komentarzy:

  1. Śliczne kwiaty Morgano. Audiobooków nie słucham, nie wiem nawet czy bym się odnalazła w tej formie. Krótkie wiersze to i owszem, ale powieści - nie wiem, nie wiem. Raczej przy innych czynnościach wolę rozmowę z bliskimi lub ciszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Morgano po dłuuuugiej przerwie. Zgubiłam Cie i to się zdarza ale znalazłam i to już nie jest takie oczywiste i przypadkowe, bo napisałaś:
    Moim końcem świata, który kiedyś odwiedziłam jest malownicza wieś o szlachetnej nazwie Brzóza Królewska. Leży na Podkarpaciu🤗
    Pisałam o niej na pierwszym z blogów na Onecie jeszcze.
    Miałam w planach powrót do tematu ciekawych miejsc, które mnie urzekły. " Zapraszam do Brzózy Królewskiej na moim blogu chociaż tu duże zmiany.
    http://kopianieba.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj po przerwie!
      Do Brzózy chętnie bym pojechała, ale choroba nie pozwala, póki co.
      Byłam na Twoim blogu, zostawiłam ślad w postaci komentarza.
      A, jakie jest Twoje zdanie na zadany temat: książka, czy audiobook?
      Serdecznosci zostawiam:)

      Usuń
  3. Piękne kwiaty, a co do czytania, to zdecydowanie wolę czytać książki niż je słuchać, ale co kto woli :) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książki wolę czytać...A te do słuchania są dobrem dla tych którzy mają chore oczy i to jest dobry wynalazek w takich sytuacjach. Dobrze że czujesz się lepiej :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. chyba jednak większą frajdę mam z czytania ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja wolę czytać papierowe książki, choć może zbyt mało poznałam audiobooki.
    Kwiaty piekne. I trzymam kciuki za dobre efekty diety :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Wolę papierowe, lubię przewracać kartki, używać zakładki, W aucie rozmawiamy, słuchamy radia, podziwiamy widoki, ale nie mówię NIE, moze kiedyś spróbuję:-)
    Serdeczności:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zajrzałam, wiedziona nitka Ariadny, wróć - Iwony. Taki pomnik!
    Zastanawiam się zawsze widząc np. 40 komentarzy, ile trzeba mieć czasu. I ile zostaje na książki, oczywiście papierowe. Ale nie wykluczam audiobooków, kiedy wzrok odmówi współpracy. Przyszło mi do głowy, że wtedy i słuch pójdzie w jego ślady:))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu!
      Są sytuacje, kiedy nie możemy czytać, nie tylko są to problemy ze wzrokiem, wtedy audiobook jest idealnym rozwiązaniem.
      Serdecznosci zostawiam:)

      Usuń
    2. Witaj Czesiu! Jeżeli mowa o odpowiedzi na 40 komentarzy, to czas można znaleźć nawet mając go niewiele. Co prawda ja jestem rencistką i mam za dużo wolnego, więc ogarnęłabym i setkę, ale bywałam na takich blogach gdzie komentarzy było multum, a mimo tego każdy piszący otrzymał odpowiedź. Rzadko który bloger pisze notki każdego dnia. Odstęp między wpisami pozwala na ustosunkowanie się do każdego komentarza, bo jeżeli ktoś poświęcił czas na przeczytanie mojego tekstu i wyrażenie swojej opinii o nim, to wręcz moim obowiązkiem jest każdemu odpowiedzieć. Tak nakazuje dobre wychowanie i szacunek dla drugiego człowieka. Co do czytania, to jedynie słabnący wzrok sprawia, że poświęcam temu mniej czasu niż dawniej. Ukłony

      Usuń
    3. słucham w pracy książek tak jak inni słuchają muzyki,
      a co do odpisywania na komentarze - czasem komentarz jest zamknięty i bloger nie ma już nic do dodania, czasem woli nie odpowiedzieć żeby nie wzniecić "pożaru", innym razem nie ma sił. Każdy ma lepsze i gorsze dni, ma też prawo prowadzić blog tak, jak chce. Ja przez wiele lat odpowiadałam na komentarze kosztem pisania a teraz przeważnie nie odpisuję a dzięki temu mogę czytać Wasze blogi:). Przesyłam serdeczności.

      Usuń
    4. iwonazmyślona - serio uważasz że odpisywanie na komentarze to wręcz obowiązek? I bloger który nie odpisuje jest chamem? Zraniłaś mnie tak radykalną oceną. Żartuję. Mnie nie zraniłaś ale Morgana jest bardzo wrażliwa i być może poczuje się dotknięta. To niedobrze.

      Usuń
    5. Klarko
      Czuję się urażona, bo moi Rodzice wychowali mnie dobrze.
      Uczyli zawsze, aby być w życiu grzeczną, miłą osobą.
      Do głowy by im nie przyszło, że "głupi" brak komentarzy, to chamstwo!
      Słuchanie książek, czy czytanie tych papierowych, to rzecz do wyboru.
      Nie umniejszając słuchającym, czy czytającym:)
      Serdeczności przesyłam:)

      Usuń
    6. Klarko-Owszem uważam, że jeżeli kogoś stać na prowadzenie bloga, to powinien znaleźć siły i czas na odpowiadanie na komentarz. Nie przypominam sobie żebym nazwała nie odpisującego na komentarz chamem. Miewam więcej złych niż dobrych dni i nie zawsze odpowiadam na komentarz natychmiast. Staram się jednak by wcześniej czy później piszący otrzymał sygnał, że jego wypowiedź została dostrzeżona. Nie mnie jest oceniać stopień wrażliwości własnej, ale ja miałabym prawo czuć się "urażona" widząc, że pod danym postem jest wiele komentarzy, które załatwia się lub nie jednym lakonicznym dziękuję. Nikt blogera nie zmusza do czytania czyjegoś bloga i zamieszczania pod postem komentarza, jeżeli jednak to czyni, to dobry obyczaj nakazuje odpowiedzieć indywidualnie każdemu piszącemu. Jest to moje zdanie i nikogo nie przymuszam do akceptowania go. Ukłony.

      Usuń
  9. Wolę czytać książki. Ale w długiej podróży do Polski, zawsze włączamy jakiś audiobook, bo kierowca nie zasypia, a i pasażerowi wtedy czas lekko mija.
    Z kolei dużo odsłuchuję w internecie wykładów i łapię się na tym, że nie umiem po prostu usiąść i słuchać bo się tak dobrze nie skupiam. Chyba, że robię notatki z tego wykładu, to wtedy tak. Przeważnie maluję albo koloruję wtedy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Morgano, ale mi podpasowałaś z tematyką postu.
    Ja ostanio bardzo polubiłam audiobooki. Zagranicą mam ograniczony dostęp do polskich książek, a wiele audiobooków można wysłuchać w Internecie za darmo np. na stronie Wolne Lektury.
    Tak pokochałam audiobooki, że teraz towarzyszą mi one codziennie podczas gotowania, sprzątania, wieszania prania itp.
    A jak przydają się dzieciakom w podróży autem. Świetna sprawa.
    Nie mniej jednak kocham papierowe książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. I ja wolę czytać papierowe ksiązki.
    Ale rozumiem że niektórzy wolą audiobooki...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja to nawet do e-booka się przekonać nie mogę...papier, papie, papier!
    Dobrze, że czujesz się lepiej!
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię usiąść na tarasie z książką w dłoniach i oddać się lekturze. Kupiłam sobie również kilka audiobooków, ponieważ dojeżdżam do pracy i chciałam ich słuchać w samochodzie. Niestety okazało się, że mój odtwarzacz ich nie odczytuje. Zaczęłam więc słuchać w domu, ale to nie to samo. Gdy zajmuję się rękodziełem nie skupiam się tak dokładnie na słuchaniu książki, więc nie do końca jestem do nich przekonana. Chciałabym, ale jakoś nie wychodzi. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Ulu! Myślałam, że jestem dziwolągiem, bo z powodu niepodzielności uwagi, nie potrafię robić kilka rzeczy jednocześnie. Jeżeli słucham radia(oglądam tv), to skupiam się na tym, jeżeli czytam, to musi być cisza w domu, żeby nic mnie nie rozpraszało. Dlatego sądzę, że do audiobooków nie przekonałabym się w takim stopniu, w jakim zachwyca mnie papierowe wydanie. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Jakoś tak ucieszyło mnie to, że nie jestem w tym sama. Też lubię ciszę, gdy czytam. Natomiast muzyka nie przeszkadza mi, gdy tworzę, a właściwie nawet okazuje się pomocna. Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. wciąż jeszcze jestem wierna papierowym książkom, słuchać lubię tylko muzyki :)
    piękne kwiaty, uwielbiam astry i jak tylko spotykam na targu, zawsze kupuje bukiet ....
    pozdrawiam ciepło Morgano :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne kwiaty. Cieszę się, że czujesz się lepiej i będzie jeszcze lepiej, wierzę w to. :) Audiobooki są fajne, pomocne. Ja jednak wolę czuć książkę, kocham chodzić do biblioteki, akurat dziś byłam i wypożyczyłam trzy książki. Kocham przekładać stronę za stroną, nic nie robić, tylko czytać. Dzięki temu przenoszę się całkowicie w dany świat i uczę się wiele. Patrzę na świat inaczej, jestem kimś innym, kocham to. :)

    Wspaniałych dni kochana, bardzo się cieszę, że lepiej się czujesz. :****

    OdpowiedzUsuń
  16. Kochana Morgano :-)

    Po problemach, by sie tutaj jakoś zalogowac jestem :-) Książki to temat faktycznie bardzo jesienny. Zazwyczaj wtedy częściej czas spędzam w domu, z herbata kocem i książką. Bardzo lubię czytać i zdecydowanie preferuje te papierową, pachnaca drukiem formę. audiobook jednak jest świetna alternatywa dla tych, którzy ciagle w ruchu. Mozną założyć słuchawki i dalej gotowac obiad czy prowadzić samochód.

    Cieplutko Cię pozdrawiam zza jesiennej kurtyny
    Karolcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, co eis dzieje, że trudno tutaj do mnie trafić i się logować!
      Nie zmieniałam nic w ustawieniach.
      Można i tak i tak, z tymi książkami.
      Każdy ma wolny wybór i dobrze.
      Serdeczności zostawiam:)

      Usuń
  17. Zdecydowanie wolę książkę,ale i audiobookiem nie pogardzę.Kiedy haftuję duży haft wtedy włączam audiobook:)Dla mnie ważne jest kto czyta.Najlepszy jest Krzysztof Gosztyła.Ogromnie zawiodłam się na Dereszowskiej jak czytała "Światło między oceanami"momentami krzyczała a momentami w ogóle nie było słychać co mówi,a pod koniec płakała.Musiałam sobie wypożyczyć książkę żeby samej ją przeczytać.Również Maria Seweryn słabo czyta moim zdaniem:)Tak,że jak mam czas zdecydowanie wolę usiąść z książką i samej sobie wyobrażać postacie:)))

    OdpowiedzUsuń
  18. ..uwielbiam czytać książki ..czuć zapach papieru, słyszeć szelest kartek.. zacznając czytać 'odpływam w swoją wyobraźnię'..
    ..audiobooki są popularne, wygodne i przydatne, ale Ja preferuję dotyk książki i swój własny odczyt..
    ..cieszy mnie Twoje lepsze samopoczucie i życzę przede wszystkim zdrówka i jak najwięcej przyjemnych chwil :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witaj kochana! Ciekawy temat:)
    Ja, jako osoba wiekowa, która przeczytała w życiu mnóstwo książek preferuję te tradycyjne, ale być może pogarszający się wzrok zmusi mnie kiedyś do słuchania audiobooków. Kiedyś na urodziny dostałam e-book. Przeczytałam z niego kilka pozycji, ale to nie było TO. Nie słychać szelestu kartek, nie pachnie książką, nie widać całości i nie można odwracać dowolnie stron. Pozostaje tradycyjna:)
    Miło też słyszeć o Twoim lepszym samopoczuciu:)
    Pozdrawiam Morgano:))))

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję za miłe powitanie.Zdecydowanie wybieram książkę w formie papierowej.Wytrwania w prowadzonej diecie.Nieraz bywa trudno wytrwać

    OdpowiedzUsuń
  21. i ja przywędrowałam od Iwony... sporo pracy włozyła w opis. I jestem. Powędruję poczytam, pomyślę. Pozdrawiam serdecznie, Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu!
      Wędruj, czytaj, myśl...
      Serdecznosci zostawiam:)

      Usuń
  22. Pierwsze nagranie dźwiękowe książki w Polsce miało miejsce w latach 20-tych XX w. Bajki Mickiewicza czytał aktor Mariusz Maszyński. Pamiętam go z przedwojennej operetki filmowej "Każdemu wolno kochać" . Piosenkę pod tym samym, tytułem śpiewał aktor Adam Aston,z a którego głosem przepadam.

    Osobiście wolę papierowe książki. Uwielbiam ich zapach, poza tym bardziej działa na moją wyobraźnię słowo pisane, niż mówione.
    Pozdrawiam serdecznie. :-D

    OdpowiedzUsuń
  23. Miło mi, że podziękowałaś za notkę, napisałam ją, bo uważam, że Twój blog zasługuje na rozpropagowanie. Niemniej jednak Twój komentarz pod nią, mnie zaskoczył."Nie wszystko jest tutaj prawdziwe, co napisałaś."-zdanie to podważa moją wiarygodność i sprawia, że umniejszasz w ten sposób wartość swojego bloga. Bardzo jestem ciekawa, co jest w mojej notce nieprawdziwe. Nie jesteś wrażliwa lub nie byłaś nieśmiała w czasach szkolnych? A może portretu nie narysował Nitager? Nie masz kwiatów w domu, na balkonie czy w ogródku? Nie pieczesz i nie gotujesz? Nie oglądasz filmów lub nie czytasz książek? Blog czytałam od początku aż do listopada 2017 roku, bo tak czyniłam w przypadku innych osób, których blogi polecałam. Zwracałam Ci uwagę na błędy, bo lepiej wiedzieć, że się je popełniło, niż nadal źle pisać(zakładam, że będziesz prowadziła bloga przez kolejne lata). Komentarze zostawiam zawsze u tych, których blogi odwiedzam, z szacunku dla pracy autora nad danym tematem. Zazwyczaj staram się, by oprócz zdawkowego "cudne", "smaczne", zawierały moje doświadczenie związane z poruszanym tematem lub odczucia jakich doznałam w czasie pisania. Bywa też tak, że sygnalizuję tylko swoją obecność, gdy nie mam nic do powiedzenia. Dla mnie blog, to pamiętnik, w którym autor opisuje swoje wspomnienia, przeżycia i refleksje. Komentujący(czasami tylko czytający), to osoba życzliwa, którą prosimy o wpis na przyszłą rzeczy pamiątkę. Ja tak robiłam z pamiętnikiem "papierowym", gdy prowadziłam go w podstawówce. Przysłowie mówi, że "można zjeść beczkę soli, a drugiego człowieka się nie pozna", myślę, że i my się tak naprawdę nie poznamy. Nie zmienia to faktu, że uważam Twój blog za wartościowe miejsce w sieci, które zamierzam odwiedzać od czasu do czasu choć nie wiem czy powinnam komentować, bo moja otwartość zdaje się nie być Ci na rękę.
    W roku 2012 leżałam w szpitalu i tam była pacjentka, która miała czytnik i preferowała audiobooki. Wtedy obiecałam sobie, że też coś takiego sobie zafunduję. Życie jednak koryguje nasze plany i do tej pory nie kupiłam sprzętu. Sądzę jednak, że pomimo iż audiobook byłby doskonałym teraz rozwiązaniem, gdy wzrok słaby, to jestem wychowana na książce papierowej i ta jest u mnie na pierwszym miejscu. Przesyłam ukłony, życząc udanej końcówki września.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można wykupić całkiem niedrogo aplikację i słuchać audiobooki do woli!
      Końcówka września udana, dotarły do mnie bardzo przyjemne informacje rodzinne:)
      Serdeczności zostawiam:)
      W wolnej chwili napiszę do Ciebie e-maila.

      Usuń
    2. Adresu mailowego przypisanego blogowi nie używam i nie pamiętam. Dlatego też jeżeli masz mi coś do powiedzenia zapraszam na swój blog do komentarzy.

      Usuń
    3. Chyba musimy odpocząć od swoich blogów Iwono.
      Do napisania może kiedyś!

      Usuń
  24. Zdecydowanie czytanie książek! Lubię czuć książkę w rękach, dotykać jej okładki, przewracać kartki, czuć jej wibracje i... farbę drukarską:-) Lubię czytać zawinięta w koc, popijając dobre wino... To pozwala mi się skupić nad treścią. Ale audiobookom nie mówię nie. Jak pogorszy mi się wzrok, będą jak znalazł;-)
    Serdecznie pozdrawiam, Morgano!

    OdpowiedzUsuń
  25. Zdecydowanie wolę książki i swój rytm jej czytania , zatrzymywania w niektórych momentach i niejednokrotnie powtarzania niektórych ważniejszych zdań. Audiobooki ograbią mnie z tych zachowań , więc na razie póki co z nich nie korzystam. Mają na pewno ta zaletę, że można wykonywać inne przy tej okazji czynności...ale czy tak bym chciała ? Raczej nie ! Wolę się wtopić moją wyobraźnią wyłącznie w książkowy świat niż dzielić go z innymi zajęciami !
    Serdecznie Cie pozdrawiam Morgano z jesiennego Roztocza...

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja zdecydowanie wybieram papierowe książki. Mają swój klimat i dużo łatwiej jest mi się skupić czytając książkę i mając ją w ręce niż słuchając jej. Książki nic nie zastąpi.

    http://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu!
      Kolejny głos na tak- dla książki papierowej.
      Serdeczności zostawiam:)

      Usuń
  27. Sporo ciekawostek, o których nie wiedziałam, a wśród bloggerów widzę u ciebie i znajome i nowe twarze :) Ja kocham książki papierowe. Może t jakiś sentyment, bo od takich się zaczynało, takie czytał mi tata, takie zbierałam na półce. uwielbiam przesiadywać w bibliotekach i księgarniach. Nie znaczy to jednak, że zamykam się na inne sposoby. Powoli przekonuję się do e-booków, bo w czytniku wezmę więcej książek na wakacje i nie muszę ich dźwigać. Także do audiobooków, bo lubię długie spacery a przy nich czas jeszcze bardziej umila ciekawa książka.

    OdpowiedzUsuń
  28. Próbowałam słuchać książek, ale zdecydowanie wolę książkę w formie papieru. Tych czynności tzn słuchania i czytania nie moana porównać do siebie. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia. Zapraszam do mojej strony www.krystynaczarnecka.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam, odwiedziłam, zostawiłam komentarz na Twoim blogu.
      I czytanie i słuchanie ma wspólną cechę potrzebuje skupienia i podzielności uwagi.
      Serdecznosci zostawiam:)

      Usuń
    2. Dzięki Z wizytę. Zapraszam częściej. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

      Usuń
  29. U Ciebie jak zawsze przepiękne kwiaty i bardzo interesujący post.
    Ja też lubię książki papierowe, chociaż od czasu do czasu słucham
    audiobooki.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Dzięki za powitanie. :)

    Przekonałem się jak na razie tylko do e-booków. Wolę chyba na co dzień książki zwyczajne, w nich jest ta cała magia czytania moim zdaniem. Jednak jak ktoś lubi audiobooki, to czemu nie. Z ciekawostek mogę podać, że w Polsce jest spora firma produkująca książki do słuchania, swojego czasu Amazon chciał przejąć, jednak szef się nie zgodził na przejęcie biznesu (bo stałby się trybikiem jedynie na Europę Środkowo-Wschodnią).

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię ciekawostki, a za Twoją dziękuję:)
      Serdeczności zostawiam:)

      Usuń
    2. Firma nazywa się chyba Audioteka, dopiero po wpisaniu komentarza mi się przypomniało. :)

      Bo to taki element służący zapamiętaniu miejsca, a poza tym pożegnania można zrobić w sposób pozytywny. :)

      Powroty łączą się z chaosem na początku związanym z bagażami itp. sprawami, potem jest z górki. :)

      Mam nadzieję, że jednak wydłużysz swoje wyprawy za jakiś czas.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  31. I ja osobiście należę do grupy książkowej. Czytanie to cały zestaw działań i ruchów. Przekładanie kartek, szelest papieru. Ale audiobooki mają swoją niszę w czytelnictwie. Bardzo są pożyteczne, zwłaszcza kiedy lektor ma dobry głos.
    Mam trochę książek audio w mojej bibliotece, ale na prowincji nikt nie chce ich wypożyczać. Bo trzeba mieć jakiś sprzęt do odsłuchiwania. A to mało kto ogarnia, a już na pewno nie emeryci.
    Fajnie, że masz plan żywieniowy i ci służy. To początek do zdrowienia, właśnie dokupiłam do biblioteki kilka książek doktor Białek. Niech służą moim czytelnikom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj ponownie na moim blogu!
      Lektor, bardzo ważna osoba przy słuchaniu:)
      Kiedyś takim Głosem był Pan Krzysztof Kolberger!
      Owszem plan żywieniowy pomaga, przynajmniej na początku jakiejkolwiek diety.
      Jesteś bibliotekarką, zatem wiesz, co jest "czytliwe" w danej chwili.
      Serdeczności przesyłam:)


      Usuń
  32. Lubię książki i do tej pory preferowałam tylko papierowe, ale po Twoim wpisie doszłam do wniosku, że warto czasem sięgnąć po formę elektroniczną. Zwłaszcza, że u mnie często ręce są zajęte robótką (oczy też), byłoby to takie 2w1.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Serdeczne dzień dobry... trafiłem za rekomendacją pani Iwony, choć wcześniej parę razy zachodziłem tutaj bez dawania głosu :-)
    Jestem tradycjonalistą jeśli chodzi o czytanie książek, ale elektronicznych do słuchania nie odrzucam. Na początku zraził mnie do nich "komputerowy" lektor (było to w czasach, gdy audiobooki zaczynały wchodzić na rynek). Teraz oczywiście lektorami bywają także świetni autorzy, co się chwali. Zdaje się jednak, że moje zamiłowania literackie nie zawsze znajdują swoje miejsce w propozycjach audiomedialnych, stąd powrót do korzeni, zwłaszcza do ksiąg bibliotecznych z ich specyficznym zapachem... pozdrawiam akurat ze Szwecji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu!
      Nie szkodzi, literówki zawsze mogą się przytrafić:)
      Lektor, to ważna persona w audiobooku.
      Potrafi wszystko "schrzanić".
      Zawsze czytam, kto ma czytać moją książkę.
      Aktorów znam, kojarzę głos.
      Pięknie, że aż w Szwecji mam czytających- dziękuję:)
      Serdecznosci zostawiam:)



      Usuń
    2. Ściślej pracujący, podróżujący po Europie... jutro Norwegia :-)

      Usuń
  34. O matko... aktorzy... tak to jest z tą elektroniką :-)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja toleruje tylko wersję papierową książek. Chyba nigdy się nie przekonam do audiobooków. Są dla mnie zwyczajnie zbyt wolne, zanim taki lektor przeczyta jeden rozdział to ja już jestem na piątym :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Widzę, że posłuchałaś Iwony i napisałaś post nieco większą, bardziej czytelną czcionką.
    Ciekawy post, zwłaszcza dla kogoś takiego, jak ja, kto bez książek nie wyobraża sobie życia.

    Audiobuki zaś odkryłam kilka lat temu, gdy za diabła nie mogłam strawić powieści J.L.Wiśniewskiego pt. Na Fejsie z moim synem. To głos Grażyny Barszczewskiej sprawił, że skończyłam tę powieść i zaczęłam słuchać, głownie w samochodzie i na początku tych dzieł, które już czytałam, ale chciałam sobie powtórzyć, jak np. Regulamin tłoczni win Irvinga czy Pana Lodowego Ogrodu Grzędowicza. Teraz słucham na zmianę z czytaniem tradycyjnym, chwalę sobie, ponieważ nie zawsze ma się czas usiąść i czytać, a słuchać można wykonując różne dziwne czynności.
    Ostatnio wysłuchałam najnowszą biografię Leonadro da Vinci.

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu!
      Książki w moim życiu, naszym (cała Rodzinka czyta)odgrywają ważną rolę.
      Mamy sporą biblioteczkę w mieszkaniu,a tematyka przeróżna.
      Audiobooków chętnie słucham, ale głos lektora musi być miły dla ucha:)
      Serdeczności przesyłam:)


      Usuń
  37. Jakiś czas temu też pisałam o tym na moim blogu - dla mnie czytanie i słuchanie to dwie zupełnie inne czynności i ja zdecydowanie wolę czytać książki, niż słuchać, jak czyta je ktoś inny. Przeszkadza mi intonacja, ale najbardziej - powolność! Ja czytam bardzo szybko, więc okropnie mnie denerwuje, że muszę czekać na kolejne słowo czy zdanie lektora. Mój mąż natomiast uwielbia audiobooki, więc mamy ich sporo, ale raczej się z nimi nie polubię :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam na moim blogu!
      Ja lubię posłuchać, zwłaszcza ładnego głosu lektora:)
      Szybkość można ustawić, bo ja nie lubię flegmatyzmu.
      Serdecznosci zasyłam:)

      Usuń
  38. Zobacz, ile jesieni!
    Pełno jak w cebrze wina,
    A to dopiero początek,
    Dopiero się zaczyna.
    Witaj początkiem jesieni
    Tak, nie chce się wierzyć, że już zagościła u nas Pani Jesień. Ale masz rację, to także czasem piękna, ciepła i kolorowa pora roku, w której kwitną moje ukochane astry, wrzosy..... Zresztą każdego roku o tej porze marzę o wędrówce przez liliowe wrzosowiska. Może kiedyś to marzenie się spełni. Może zbliżający się czas Aniołów spełni nie tylko to moje oczekiwanie.
    A tak z ciekawości jakie są Twoje wczesnojesienne marzenia?
    A Post Iwonki czytałam i muszę Ci pogratulować. Należała się Tobie raka nagroda. Chociaż z drugiej strony trochę tego zazdroszczę.
    A czytanie czy słuchanie? Dla mnie oczywiście Czytanie
    Pozdrawiam wszystkimi kolorami jesieni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim marzeniem jest(nieważne, czy wczesnojesienne, czy inne), aby wreszcie mieć za sobą zabieg operacyjny!
      Czekam na telefon od lekarza, ma być wersja przyśpieszona.
      Serdeczności zasyłam:)

      Usuń
  39. Jestrm tradycjonalistką, więc wolę książki w wersji papierowej. Uwielbiam szelest i zapach papieru. Cieszę się, że dieta Ci służy.Piękne kwiaty .
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  40. Przepiękne kwiaty. Osobiście wolę papierowe lub elektroniczne wersje książek. Do audio nie potrafię się przekonać, ale być może zmienię zdanie jak spróbuję w aucie sobie puścić.

    OdpowiedzUsuń
  41. Witaj Morgano 😃 dziękuję za wizytę

    Ja też raczej tradycjonalistką jestem jeśli chodzi o książki ale zdaje sobie sprawę że nie każdy może sobie pozwolić na to, żeby samemu poczytać. Mnie akurat jest ciężko się skupić nad książką czytaną przez kogoś innego, szybko się rozpraszam.

    Ściskam mocno i trzymam kciuki za dietę, żeby pomogła. Dużo uśmiechu na nadchodzący tydzień.

    OdpowiedzUsuń
  42. Dużo zdrowia życzę :)

    Co do audiobooków, nie są dla mnie, zdecydowanie. Nie umiem się skupić na słuchaniu, kiedy coś robię, poza tym kocham papierowe książki. Kiedyś będę mieć caaałą wielką bibliotek :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia:)
      Tobie życzę spełnienia marzenia o wielllllllllllllllkiej bibliotece:)

      Usuń
  43. Morgana przede wszystkim życzę Tobie duuuużo zdrówka!!! Bo zdrowie jest najważniejsze. Oj i mi przydałaby się dieta, ale taka dobrze ułożona. A co do książek to choć audiobooki są popularne,to ja wolę klasyczną wersję. Uwielbiam zapach papieru, szum wertowanych kartek, i zakładki :)). Poza tym mam kilka książek, które dostałam w prezencie z piękną dedykacją :). Książki już przeczytane zawsze oddaję w dobre, potrzebujące „ręce". Buziaki kochana i miłego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  44. Super wiadomość, że czujesz się lepiej i oby tak dalej. Dużo zdrówka życzę :)
    Ja nie mogę się przekonać do audiobooków, uwielbiam czytać, widzieć tekst (jestem wzrokowcem) i słuchając mam wrażenie czesto się rozpraszam i moje myśli błądzą gdzies indziej.

    Cudowne kwiaty.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Uwielbiam astry :)
    Dla mnie książki i audiobooki, to nie to samo, nawet w najmniejszym stopniu. Jestem wzrokowcem i literki muszę mieć przed oczami. Ale przyznaję, że dla osób, które maja trudności z czytaniem to świetna alternatywa. Ja ostatnio polubiłam e-booki, nie pachną farbą drukarską i papierem, ale zajmują mniej miejsca i można z nich wszędzie skorzystać :) Ważne, żeby czytać, mniej ważne w jakiej formie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Pięknie dziękuję wszystkim za Wasze uwagi na temat:)

    OdpowiedzUsuń
  47. Witaj Morgano.
    Po pierwsze dziękuję za uświadomienie, że audiobooki nie są stworzone w XXI wieku. :D
    A po drugie - nie przekonałam się do nich, do dnia dzisiejszego. Dlaczego? Mam lekką wadę ucha, ubytek słuchu nie jest miły, ale cóż - choroba nie wybiera i uszkodzenie nastąpiło jeszcze w czasach szkoły podstawowej. Jeśli mam czegoś słuchać muszę siąść i porządnie się skupić na wypowiadanych zdaniach. Jeśli lektor zawali to klęska na całego. Nie mogłabym za bardzo wykonywać innych czynności bo ulegnę rozproszeniu. To tak jak jazda samochodem z włączonym radiem :( - u mnie niemożliwa.

    OdpowiedzUsuń
  48. Rozumiem, jak najbardziej, że audiobooki nie dla każdego🤗

    OdpowiedzUsuń
  49. Może się przekonam, bo wzrok już nie ten sam.
    Zobaczymy.

    OdpowiedzUsuń